GRATIS waardebepaling
Lees verder!

Video van de maand

Afgelopen zomer is Buurman Makelaardij voor de 2e keer in de prijzen gevallen bij de verkiezing van ‘Funda’s video van de maand’. Een interview met Arjan Buurman.

Arjan Buurman begon drie jaar geleden met het maken van woonvideo’s. Inmiddels is het filmproces een geoliede machine geworden: elk huis krijgt een eigen woonvideo. 

Kabaal

De voordelen van het videoavontuur zijn niet op één hand te tellen. Zo is het team de afgelopen drie jaar van drie naar zeven medewerkers gegroeid en is de naamsbekendheid van het kantoor in Apeldoorn en omstreken enorm vergroot. ‘Ons doel drie jaar geleden was niet persé om op de voorgrond treden. We wilden meerwaarde creëren. Dus gingen we ‘kabaal maken’.’ Onder kabaal maken verstaat Buurman de manier waarop zoveel mogelijk mensen nieuw aanbod in een korte tijd zien. ‘Het maakt niet uit hoe ze het zien, als ze het maar zien. De dynamiek zit in het begin van het verkoopproces. Daarom zetten we de woonvideo groots in op verschillende kanalen.’

Wat zijn 4 niet te missen videotips van Arjan Buurman, als dubbelwinnaar?

 
1. Gebruik ondertiteling
Bij Buurman Makelaardij ondertitelen we alle woonvideo’s. Dat is een bewuste keuze. ‘Veel mensen kijken video vaak zonder geluid. Als je ondertitelt, neemt de kijktijd toe en bereik je dus een groter publiek. Natuurlijk, ondertitelen is een bewerkelijke klus, maar veel mensen laten een video links liggen als de boodschap niet overkomt.’

2. De kunst van het weglaten
Als Buurman één kunst verstaat, dan is dat wel de kunst van het weglaten. Daarom bekijkt Buurman bij elke woning eerst de Unique Selling Points (USP’s, oftewel unieke objecteigenschappen).
Die USP’s worden nadrukkelijk uitgelicht in de video. Zoals een mooi uitzicht, of een gigantische badkamer. ‘Er zijn veel saaie video’s in omloop. Om de vaart erin te houden, laat je de onderdelen weg die er niet toe doen. Een meterkast of wc heeft elke woning, waarom zou je dat laten zien? Tenzij het een erg luxe toilet is, natuurlijk.’

3. Scheutje humor
Volgens Buurman moet een goede video leuk zijn. Een grappig shot, een opvallend feitje. Het zit ’m in de kleine dingen. ‘Vanmorgen filmden we een woning met een vide waarin een glazen plaat was gelegd. Vanaf de eerste verdieping kon je op deze manier letterlijk in de keuken kijken. We hebben eerst in de keuken gefilmd. In de video vertellen we over het glazen plafond, ik kijk omhoog en in het volgende shot sta ik zo, hop, op die glazen vloer. Dat maakt zo’n video nét even anders. En vooral: leuker.’

4. Achtergrondmuziek op de – jawel - achtergrond
Elke woonvideo gedijt bij een goede soundtrack. Maar de muziek mag niet te aanwezig zijn. ‘Het moet lekker zijn om naar te luisteren, maar mag de video niet overschreeuwen. Ik vergelijk het vaak met de muziek in de supermarkt. Je hoort muziek, maar beseft het vaak niet.’

Samen met het promotiepakket van Buurman Makelaardij en onze volgers op sociale media bereiken we aantoonbaar meer potentiële kopers voor onze woningen. Wil je meer weten? Plan snel een kennismakingsgesprek! Wij komen graag bij jou thuis.

Overige berichten


Droomhuis gevonden? | 18-10-2019

Je hebt eindelijk je droomhuis gevonden en het is tijd om een bod uit te brengen. Een spannend moment, want je wilt niet te hoog en...
Lees meer


Prinsjesdag 2019 | 17-09-2019

Prinsjesdag 2019; belangrijk nieuws voor jou, als (toekomstig) huiseigenaar. 

Onorthodoxe...
Lees meer


84 miljoen voor subsidieregeling | 16-08-2019

De Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH) wordt vanaf 2 september weer opengesteld. Gisteren zijn de voorwaarden voor de...
Lees meer


Bekijk alle berichten